Про стан інвентаризації земельного фонду та нормативної грошової оцінки земель населених пунктів у Ружинському районі

 trizyb1
УКРАЇНА

ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА РАДА

Постійна комісія з питань Чорнобильської катастрофи, екології та використання природних ресурсів

10014, м. Житомир, майдан С.П.Корольова 1, тел. 47-45-23


 від 12 березня 2013 року   № 17

РЕКОМЕНДАЦІЇ
Про стан інвентаризації земельного фонду та
нормативної грошової оцінки земель населених пунктів
у Ружинському районі

Заслухавши та обговоривши інформацію заступника начальника головного управління Держземагентства у Житомирській області Рудніка В.І., виступи депутатів, постійна комісія з питань Чорнобильської катастрофи, екології та використання природних ресурсів відмічає низький рівень виконання робіт з інвентаризації земель населених пунктів.

Підпунктом 18.2.3 пункту 18.2 Національного плану дій на 2011 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентноспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого Указом Президента України від 27 квітня 2011 року № 504, передбачено проведення інвентаризації земель на території держави протягом 2011 року.

У зв’язку з тим, що процес проведення інвентаризації земель довготривалий та потребує значних фінансових витрат, листом Адміністрації Президента України від 28 листопада 2011 року № 03-01/3522 проведення інвентаризації земель перенесено на 2012 рік. Проте, за відсутності належного фінансування за рахунок коштів місцевих бюджетів роботи з інвентаризації земель у 2012 році не були завершені, що зумовлює перенесення строків завершення робіт на 2013 рік.

Станом на 01.01.2013р. на території району фактично проінвентаризовано землі населених пунктів на площі 3,74 тис. га, або 33,5% від загальної площі населених пунктів району. Вказаний показник нижчий за середній по області.

Землі несільськогосподарського призначення за межами населеного пункту проінвентаризовані на площі 7,58 тис. га або 97,4% від загальної площі таких земель.

Інвентаризація в межах населених пунктів на території району здійснюється переважно в процесі виготовлення документації із землеустрою для посвідчення права власності або користування за рахунок коштів фізичних та юридичних осіб.

Така інвентаризація не охоплює великі масиви земель, не забезпечує отримання інформації про суміжні земельні ділянки та ускладнює якісне наповнення бази даних державного земельного кадастру.

Проведення суцільної інвентаризації земель населених пунктів району дозволить забезпечити наповнення інформаційної бази для ведення державного земельного кадастру, раціональне використання земельних ресурсів, виявлення додаткових джерел наповнення бюджету за рахунок плати за землю.

На території району суцільним порядком проінвентаризовані землі лише Чорнорудської сільської ради. Замовлення виконання робіт з інвентаризації земель стало можливим в зв’язку із надходження на рахунок сільської ради коштів в порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Серед основних причин низького рівня проведення інвентаризації земель в Ружинському району необхідно виділити наступні:

1. Неналежне фінансове забезпечення залишається основним проблемним питанням, яке виникає в процесі виконання робіт з інвентаризації земель та потребує першочергового вирішення.

Недостатня кількість коштів, що виділяються із державного та місцевих бюджетів, не дозволяє забезпечити виконання суцільної інвентаризації земель населених пунктів.

2. Районною державною адміністрацією не здійснюються належним чином контролюючі функції у сфері земельних відносин, передбачені статтею 16 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та статтями 17, 187 Земельного кодексу України. Зокрема, не забезпечується виконання регіональних програм у галузі земельних відносин та охорони земель в частині проведення інвентаризації земель.

У зв’язку із відсутністю в районі реальних джерел фінансування із місцевих бюджетів, необхідно розглянути питання про виділення коштів обласного бюджету, які надійшли в порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, на виконання робіт з інвентаризації земель населених пунктів району.  

Первинну нормативну грошову оцінку земель проведено по всіх 50-ти населених пунктах району.

Згідно статті 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земель в межах населених пунктів проводиться не рідше ніж один раз на 5 – 7 років.

У 2013 році по 4 населених пунктах району термін дії нормативної грошової оцінки відповідно до вимог законодавства закінчується і виникла необхідність її повторного проведення на протязі поточного року у таких сільських радах: Городоцька – 1 населений пункт; Княжиківська – 2; Огіївська – 1.

Виконання робіт планується провести в цьому році за кошти місцевого бюджету відповідно до укладених договорів укладених між сільськими радами та ДП «Житомирський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою».

У 2014 році закінчується термін дії нормативної грошової оцінки земель по шести населених пунктах Бистриївської, Голубівської, Мовчанівської та Роставицької сільських рад.

Відповідно до Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земель приймається до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель.

Президент України Янукович В.Ф. в дорученні від 31.10.11 № 1-1/2528 вказав на необхідність вжиття вичерпних заходів для завершення робіт із проведенням нормативної грошової оцінки земель.

Зволікання з проведенням нормативної грошової оцінки земель населених пунктів створює соціальну напругу, перешкоджає громадянам у реалізації їх прав при оформленні спадщини, даруванні земельних ділянок та негативно впливає на доходну частину бюджету. В разі закінчення терміну дії нормативної грошової оцінки розрахунок податку та розмір орендної плати буде здійснюватись без даних нормативної оцінки і як наслідок зменшиться в 2-3 рази, що відповідно зменшить надходження до бюджетів.

Постійна комісія рекомендує:

1. Інформацію заступника начальника головного управління Держземагентства у Житомирській області Рудніка В.І. взяти до відома.

2. Райдержадміністрації :

2.1.  Здійснити заходи щодо виконання в повному обсязі регіональних програм у галузі земельних відносин та охорони земель, зокрема в частині проведення інвентаризації земель.

2.2 Спільно з органами місцевого самоврядування вживати заходи щодо поновлення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, термін дії яких відповідно до законодавства закінчився або закінчується.

3. Районній та сільським радам при формуванні бюджетів   передбачити виділення коштів на виконання робіт з інвентаризації та нормативної грошової оцінки земель.

4. Головному управлінню Держземагентства у Житомирській області постійно здійснювати організаційні та інші заходи, пов’язані із реалізацією земельної реформи.

5. Про хід виконання рекомендації проінформувати постійну комісію до 1 жовтня 2013 року.

 

 

Голова комісії                                                                          М.М. Олещенко

 

Останнє оновлення: Четвер, 14 березня 2013, 11:18

Інформаційні банери

president vru kmu vsu zt oda zhmr