Пропозиції до проекту
Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні,
надані Черняхівською районною радою
№ з/п |
Діюча норма проекту концепції |
Пропозиції до проекту концепції |
4.2 |
Надання загальним зборам громадян за місцем проживання, згідно із законом, права ініціювати позачергові звіти посадових осіб місцевого самоврядування перед територіальною громадою, а також встановлення обов’язку для органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб обґрунтовувати власні рішення про врахування або неврахування рішень загальних зборів. |
Пропонується виключити, оскільки на сьогодні строки звітування голів та депутатів місцевих рад перед територіальною громадою, в тому числі на вимогу зборів виборців за місцем проживання, встановлені законами України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст.75), «Про статус депутатів місцевих рад». Відповідно до ст.8 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» порядок проведення загальних зборів громадян за місцем проживання визначається законом та статутом територіальної громади. Тобто саме в статуті відповідна територіальна громада має право встановлювати будь-які додаткові вимоги до відповідного органу місцевого самоврядування. |
4.5 |
Удосконалення процедури створення органів самоорганізації населення (ОСН), визначення чіткого порядку наділення їх частиною власної компетенції органів місцевого самоврядування, а також виділення коштів для ОСН, їх витрачання, звітування про їх використання, матеріально-технічних засобів для діяльності. |
Пункти 4.5 та 4.6 пропонуємо об’єднати та викласти в наступній редакції : Надання права представницьким органам місцевого самоврядування, у разі необхідності відповідно до закону, утворювати допоміжні територіальні одиниці у територіальних громадах, які складаються із більш як одного населеного пункту або у міських територіальних громадах, де є необхідність більш дрібного поділення території населеного пункту (квартали, мікрорайони, райони) з наданням права представницьким органам місцевого самоврядування визначати процедуру призначення чи обрання керівників (допоміжних територіальних одиниць) |
4.6 |
Поширення практики створення органів самоорганізації населення, зокрема у територіальних громадах, які складаються із більш як одного населеного пункту, наділення їх частиною повноважень органів місцевого самоврядування. |
|
5. 5.1 |
Встановлення механізмів державного контролю за законністю рішень органів місцевого самоврядування та якістю надання населенню адміністративних та соціальних послуг Зміна статусу місцевих державних адміністрацій з органів загальної компетенції на контрольно-наглядові органи у системі виконавчої влади з функцією координації діяльності місцевих органів виконавчої влади. |
|
5.2 |
За місцевими державними адміністраціями закріплюється нагляд за законністю рішень органів місцевого самоврядування з правом їх зупинення та одночасним зверненням до суду. |
Пропонуємо виключити, оскільки це суперечить розділу VII Конституції України та ст.1 Закону України «Про прокуратуру», відповідно до яких нагляд за додержанням і правильним застосуванням законів здійснюється органами прокуратури. Крім того, згідно ст.71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, а також вирішувати питання , віднесені Конституцією України , цим та іншими законами до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, крім випадків виконання делегованих їм радами повноважень та в інших випадках передбачених законом. Відповідно до п.6 ст.119 Конституції України п.6 ст.2 «Про місцеві державні адміністрації» місцеві державні адміністрації на відповідній території забезпечують взаємодію з органами місцевого самоврядування, а не здійснюють контроль за їх діяльністю. |
5.3 |
Позбавлення місцевих рад права висловлювати недовіру главам відповідних місцевих державних адміністрацій. |
Пропонуємо виключити. Ця норма є конституційною (ч.9, ч.10 ст.118 Конституції України). Місцеві державні адміністрації підзвітні і підконтрольні радам у частині делегованих повноважень. Висловлення недовіри голові відповідної місцевої державної адміністрації обласною чи районною радою є єдиним інструментом відповідальності місцевих державних адміністрацій за виконання делегованих повноважень. |